כאשר אנו יוצאים לים עם כלי שייט, אנחנו תמיד מקווים שלא יהיו תקלות או הפתעות מיותרות.
לטיפול בכל תקלה יש לנו מכונאים בפריסה ארצית לשירותכם המיידי, כחלק ממערך השירות הגדול ביותר בארץ.
אך למרות שרובכם לא מכונאים וללא הכשרה, ריכזנו מספר טיפים לפתרון מהיר של תקלות בים, שיכולים לעזור במצבים מסויימים. מה שנקרא בשפה המקצועית Troubleshooting:
המנוע לא מתניע:
- יש לוודא כי המדומם מחובר כראוי ונמצא על מצב run ומוכן לפעולה
- יש לוודא כי ידית הטרוטל נמצאת בניוטרל
- יש לוודא כי בורר המצברים נמצא במצב פעיל ויש זרם
- יש לוודא שהחיבורים במצבר מחוזקים ולא רופפים
- יש לוודא שהמצבר תקין
- יש לוודא שיש דלק במיכל ושהדלק נקי וללא לכלוכים
נשמעים צפצופים:
- ברוב המנועים יש צפצופי אזהרה המתריעים על שמן נמוך (מנוע או גיר) או חום מנוע גבוה מהרגיל
- בספר המנוע ניתן לקבל אינדיקציה באיזה סוג תקלה מדובר לפי מספר הצפצופים
- חשוב לדעת: לפעמים צפצוף ארוך כאשר הסוויטצ’ פתוח והמנוע לא מותנע – תקין!!
- במידה ויש צפצופי התראה, יש לכבות את המנוע ולפנות למחלקת השירות שלנו
סירה “לא סוחבת” ולא מגיעה לטורים נכונים:
- יש לבדוק שתחתית הסירה נקייה ולא דבוקים בה לכלוכים או אצות
- יש לבדוק שאין חדירת מים לגוף הסירה, אשר גורם למשקל עצום נוסף על המנוע
- יש לוודא כי אנו משתמשים במדחף נכון לסירה, פרטים על כך ניתן לראות בסעיף שימוש והרצת מנוע חדש
חום מנוע:
חום מנוע מקביל לחום גופנו, חום גבוה משמע לא תקין. חשוב לדעת שטמפרטורה גבוהה במנוע היא, ככל הנראה, תוצאה של בעיית קירור:
- אימפלור גומי של משאבת המים לא תקין או שהתפורר
- שקית ניילון או לכלוך חוסמים את מעברי המים בתחתית המנוע, גיר או הברך
- חסימה של קורוזיה או מלחים במנועים, שלא נשטפים לפי ההוראות במים מתוקים ויוצרים חסימה בחלקי המנוע
- מחסור בשמן מנוע
- רצועת מנוע לא תקינה או רופפת
כשל במכשור, שעונים ומערכות שונות:
- בידקו את הפיוזים בסירה, ככל הנראה אם מכשיר או מספר מכשירים לא עובדים, יש פיוז שרוף.
חשוב לדעת: בסופו של כל ספר מנוע יש סעיף Troubleshooting לפתרון תקלות מהיר.